sunnuntai 16. lokakuuta 2016

Kohti uutta projektia

Note: Mainittakoon, että tässä postauksessa oleva teksti on kirjoitettu noin viikko ennen julkaisua. Teksti vain jäi lojumaan luonnos-osioon.

Jamit on ohi ja niiden tulokset ovat selvillä. Jälleen kerran osoittautui todeksi hashtag #KajaaniAlwaysWins kun kolmen suomalaisen tähdittämä tiimi nousi voittajaksi. Allekirjoittanut oli kakkoseksi tulleessa tiimissä joten jätän tarkemman jamiraportoinnin kirkkaimman mitalin saaneille.

Tästä eteenpäin tehdäänkin sitten oikeampaa projektia. Perinteisesti Tridentissä on peliprojekteissa ohjelmoijia kahdesta viiteen ja jos artisteja kiinnostaa niin saa osallistua projektiin. Nyt jostain kumman syystä vaihto-opiskelijat jaettiin seuraavanlaisiin projektiryhmiin:

VR Game ( HTC Vivelle joka hankittiin kouluun sen jälkeen kun Marko ja Teemu vähän esittelivät Nemesis Perspectiveä ):
1x Producer ( Marko )
5x Programmer
7x Artist ( Teemu & Antto, joskin Teemulla aika kulunee pitkälti tulkkaamisessa ja yleisessä johtotoiminnassa Markon kaverina )

Unreal Engine Game:
1x Team Lead / Artist ( Veli-Matti )
6x Programmer ( Aleksi & Jussi-Pekka, jotka tiimi nimesi pääkoodareiksi jotka tekevät melkeinpä kaiken )
6x Artist

Tiimikoot siis ovat yli tuplat verrattuna siihen mitä koulussa on perinteisesti harrastettu. Kielimuuri tulee varmasti hankaloittamaan projekteja entisestään mutta toisaalta tässä on loistava tilaisuus kehittyä ainakin tiimin vetämisessä. Peliprojektia työstetään neljänä päivänä viikossa.

Muutamia lainauksia tiimien ensikohtaamisista:

  • "Mulle on se ja sama mitä tehdään mutta suutun jos joudun tekemään mieshahmoja rintavien naishahmojen sijaan." - Japanilainen miesartisti Unreal tiimissä
  • "Kyllä nää japanilaiset Slackiä alkaa ymmärtää vaikkei sitä ookkaan japaniksi." - Japanilainen ulkomailla vaihdossa ollut VR-tiimin ohjelmoija

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti